Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Jak budować zasięg w sieci? Jak pozyskiwać ruch na bloga? Na te pytania odpowiem w tym wpisie.
Od roku 2017 zmienił się sposób pozyskiwania ruchu na stronę internetową, a to za sprawą zmiany algorytmu Google, który wręcz zignorował linki z katalogów stron, a linki sponsorowane niejednokrotnie za naruszenie zasad, zamiast podnosić pozycję strony, obniżały ją i to czasami drastycznie. Więcej o katalogach stron możesz przeczytać w moim wcześniejszym wpisie Wartościowe katalogi stron. Czy to mit?
Jak więc zwiększyć ruch na stronie?
Odpowiedź jest dość prosta na to pytanie: Liczy się jakość strony! Pewno zastanawiasz się co się kryje za słowem jakość, jak określić jakość strony internetowej, skąd można wiedzieć czy strona jest wystarczająco dobra, by była wysoko w wynikach wyszukiwania.
Czynniki mające wpływ na jakość strony internetowej to:
Szybkość wczytywania się strony
Strony internetowe, które wolno się wczytują są uznawane za mniej wartościowe. Często osoba która czeka, aż strona się załaduje, postanawia jednak znaleźć coś bardziej profesjonalnego. Strona, serwis internetowy, który nie wczyta się w całości (a bywa i tak) nie jest interesujący dla odwiedzającego, często taka strona wydaję się być zapomniana i klient ma wrażenie, że firmie nie zależy na pozyskaniu nowych klientów.
Ilość i jakość treści
Ilość i jakość treści rozumiana jako poprawna budowa artykułów oraz przydatność treści, porad, testów itp.
Strony internetowe z małą ilością treści lub jej brakiem będą się gorzej pozycjonowały, chyba że firma jest już długo na rynku i marka jest rozpoznawana przez klientów. Wpisując więc nazwę firmy, albo znając adres strony, osoby korzystające z internetu wchodzą w sposób bezpośredni na firmową stronę.
Jeśli treści na Twojej stronie będą interesujące, to współczynnik odrzuceń będzie niski, a pozycja strony wysoka. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowej strony oraz tematycznie powiązanego bloga, to możesz pisanie tekstów zlecić.
Warto więc zadbać o wysoką jakość treści.
Dobrze wykonana i opisana grafika
Grafika, zdjęcia na stronę są nieodłącznym elementem każdego serwisu www, a sklep internetowy nie miał by racji bytu jak by nie posiadał zdjęć sprzedawanych produktów. Wydawało by się wszystko OK jeśli mamy profesjonalnie wykonana zdjęcia, dobrej a wręcz super jakości. Nie do końca tak jest z tą grafiką, ponieważ program indeksując strony, nie jest wstanie sprawdzić tej jakości, oraz tego co jest na zdjęciu, dlatego tak ważne są nazwy plików graficznych, tytuły oraz tekst alternatywny (lądujący się w razie problemów z wyświetleniem obrazka). Poprawnie opisane zdjęcia, będą się dobrze indeksować jako grafika i pozwolą na pozyskaniu ruchu również z tego źródła wyszukiwania.
Strona dostosowana do urządzeń mobilnych
To już chyba nikogo nie dziwi, że 50% ruchu na stronie pochodzi z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Jeśli strona nie jest dostosowana do tych urządzeń, czyli najzwyczajniej źle się na nich wyświetla (można zrobić test mobilności strony), to nie ma co czekać, tylko trzeba jak najszybciej zmodernizować stronę.
Czytelny układ strony
Modne ostatnio stały się strony z układem No Sidebar oraz Full Width, nie jest to tylko moda czy chwilowy zachwyt, wynika to z potrzeby czytelnego przedstawienia oferty, zainteresowania nią osoby odwiedzającej stronę. Przeładowane treści, układ wielokolumnowy nie jest już praktykowany. Treść na stronie ma być czytelna, i przekaz jednoznaczny, klient ma się skupić na konkretnej dawce informacji i nie powinniśmy go rozpraszać innymi informacjami, którymi i tak nie będzie zainteresowany.
Jeśli Twoja strona jest chaotyczna (posiada za bardzo rozbudowany układ) zmień ją.
Cieszę się, że jeszcze tu jesteś, jeśli chcesz zdobyć więcej informacji jak pozycjonować strony, jak pozyskać ruch, przejdź do kurs SEO, który udostępniam za darmo.
Życzę powodzenia.