Od tego roku (czyli 2018) Google wprowadziło ograniczenia dotyczące stosowania ich map na stronach internetowych. Z powodu tych zmian, niektóre wtyczki nie działają poprawnie, a to dlatego, że do prawidłowego wyświetlania mapy jest potrzebny klucz API.
Jak to jest, że niektóre wtyczki działają inne nie?
Wyjaśnienie jest proste, niektóre wtyczki map Google mają udostępniony klucz API , z którego można korzystać. Nie jest to do końca dobre rozwiązanie, ale na obecna chwilę działa. Inne wtyczki, te bardziej rozbudowane wymagają wstawienia własnego klucza API.
Najlepsze wtyczki do wstawienia mapy na stronę internetową WordPress to:
WP Google Maps – bardzo rozbudowana wtyczka, która posiada wiele opcji związanych z wstawieniem mapy. Wtyczka wymaga wstawienie własnego klucza API.
Google Maps CP – prosta wtyczka, z którą łatwo wstawisz mapę Google na stronę, jednak nie obejdzie się bez własnego klucza API.
Wstawienie mapy na stronę internetową jest polecane z kilku powodów:
Mapa z adresem firmy
Dodanie do mapy Google lokalizacji firmy jest dla klientów wygodną informacją, ponieważ łatwo mogą sprawdzić jak dojechać do firmy i ile czasu im to zajmie. Mogą też szybko skorzystać z nawigacji Google przechodząc na stronę Google Maps.
Mapa Google ma wpływ na pozycjonowanie
Dodanie do mapy Google lokalizacji firmy, a następnie dodanie mapy na stronę, ma wpływ na pozycjonowanie. Dla wyszukiwarki, jak i dla naszych klientów podanie na mapie lokalizacji jest istotnym elementem informacyjnym.
Mapa z siedzibą firmy zwiększa naszą wiarygodność
Tak, dokładnie! Klient widząc siedzibę firmy, mogąc zobaczyć budynek, biuro (takie możliwości daje Street View Google Maps), bardzie będzie ufał takiej firmie, niż firmie istniejącej tylko on-line.
Ciekawa wtyczka. I zawiera wszystkie niezbędne opcje dla dodania mapy. 😉